Dersin Adı | Pazarlama İletişimi Araştırmaları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PRA 221 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri pazarlama iletişimi araştırmalarında kullanılan nicel tekniklerle tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste pazarlama iletişimi araştırması ekseninde, alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısı ile yaklaşabilmek; yaratıcı ve eleştirel düşünerek özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirebilmek için süreç, yöntem ve teknikler tanıtılacaktır. Ayrıca öğrencilerden ders konuları dahilinde araştırma kurgulamaları istenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırma Neden Yapılır? Araştırma Problemini Tanımlama ve Yaklaşım Geliştirme | Malhotra, N. K. (2007). Marketing research an applied orientation. Pearson Education, 30-60. Neuman, L. W. (2006). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches, 1-21. |
2 | Araştırma Türleri | Malhotra, N. K. (2007). Marketing research an applied orientation. Pearson Education, 72-99. Neuman, L. W. (2006). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches, 23-48. |
3 | Araştırma tasarımı | Saunders, M., Lewis, P. and Thornhill, A. (2016). Research methods for business students, 162-219. |
4 | Örnekleme | Thompson, S. K. (2012). Sampling. [electronic resource] (3rd ed.). Wiley. |
5 | İkincil analiz | Saunders, M., Lewis, P. and Thornhill, A. (2016). Research methods for business students, 316-353. |
6 | Anket ve Anket Formu Tasarımı | Bourke, J., Kirby, A., & Doran, J. (2016). Survey & questionnaire design: Collecting primary data to answer research questions. [eBook edition] NuBooks. http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=1460401&lang=tr&site=eds-live |
7 | Deneysel Araştırma | Patten, M. L. and Newhart, M. (2018). Understanding Research Methods: An Overview of the Essentials, 181-200. |
8 | Sosyal Medya Nedir? Sosyal medya araştırmaları hangi sorulara cevap bulmamıza yardımcı olur? | Sloan, L. and Quan-Haase, A. (eds.) (2017). The SAGE Handbook of Social Media Research Methods, 13-26, 386-404. |
9 | Ara sınav | |
10 | Büyük Veri | Sloan, L. and Quan-Haase, A. (eds.) (2017). The SAGE Handbook of Social Media Research Methods, 27-39. |
11 | Veri Hazırlama, Analiz ve Raporlama | Saunders, M., Lewis, P. and Thornhill, A. (2016). Research methods for business students, 496 – 565. |
12 | Veri Hazırlama, Analiz ve Raporlama | Saunders, M., Lewis, P. and Thornhill, A. (2016). Research methods for business students, 496 – 565. |
13 | Veri Hazırlama, Analiz ve Raporlama | Batagelj, V., & Mrvar, A. (2011). Pajek Program for Analysis and Visualization of Large Networks: Reference Manual explanation. Slovenia: University of Ljubljana. http://vlado.fmf.uni-lj.si/pub/networks/pajek/doc/pajekman.pdf |
14 | Veri Hazırlama, Analiz ve Raporlama | Batagelj, V., & Mrvar, A. (2011). Pajek Program for Analysis and Visualization of Large Networks: Reference Manual explanation. Slovenia: University of Ljubljana. http://vlado.fmf.uni-lj.si/pub/networks/pajek/doc/pajekman.pdf |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Malhotra, N. K. (2007). Marketing research an applied orientation. Pearson Education, 30-60. ISBN: 9780132279468 Neuman, L. W. (2006). Social research methods: Qualitative and quantitative approaches, 1-21. ISBN: 9780205465316 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Saunders, M., Lewis, P. and Thornhill, A. (2016). Research methods for business students. ISBN: 9781292208787 Patten, M. L. and Newhart, M. (2018). Understanding Research Methods: An Overwier of the Essentials. ISBN: 9780415790529 Sloan, L. and Quan-Haase, A. (eds.) (2017). The SAGE Handbook of Social Media Research Methods. ISBN: 9781473916326 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 6 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 6 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem, araç ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında içerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplar ve kullanır. | X | ||||
3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin sorunlar karşısında analitik düşünme becerilerini kullanır. | X | ||||
5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili konularda ürettiği yaratıcı fikirleri ve bilimsel verilerle desteklenmiş çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||
6 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
7 | Bölgesel, ulusal, küresel konular ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak; bu sorunlara yönelik kamu yararı gözeten ve farkındalık yaratan çözüm önerileri geliştirir. | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel bilgileri uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki mevzuatı, yenilikleri, değişimleri ve güncel gelişmeleri ve iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını yakından takip ederek edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda yaşam boyu kullanır. | |||||
10 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerleri gözeterek veri toplar, yorumlar ve paylaşır. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest